Vet du vad?

Skäms på dig om du är en kvinna som missunnat andra kvinnor sin graviditet/sina graviditeter. Du som som snackat skit, kritiserat, klagat, "tyckt", himlat på ögonen och tyckt att hon inte förtjänar sitt plus. Skäms på dig!

Jag säger inget om er som känt avundsjukan och din egna sorg starkare när alla runt omkring dig plussar, för det har vi alla, vi som är och har varit barnlösa.
Men jag menar just du som inte kan se klart för alla dina mörka onda moln som svärtar ner ditt och andras liv.
Jag vill understryka att det finns helt fantastiska IVF-tjejer som jag kommit i kontakt med sen jag började blogga och jag är mäktigt imponerad av de stöd, pepp och omtanke vi alla ger varandra ♥


Anledningen att jag går så hårt ut är för jag läste ett sånt fruktansvärt blogginlägg om Längtans barn som dog ifrån henne och hennes man i vecka 18. Hon fick föda fram den lilla pojken på sjukhusets toalett och sen åka hem utan sitt barn. Både hon och hennes man grät hejdlöst (NO SHIT!) och nu sitter de hemma, tomma och vet inte vad de ska göra... annat än att gå vidare.

Det gör så vidrigt ont i mitt hjärta som kvinna, blivande mamma och IVF-tjej att det finns sån orättvisa. Ingen människa ska behöva gå igenom något sådant. Så skäms på dig som missunnar andra kvinnor, gör en rejäl granskning dig själv.

Ta hand om varandra!



Längtans inlägg.



Kommentarer
Postat av: Marie

Finns inga ord , ryser !! Kämpat i tre år och så händer det här dessutom låt oss hoppas de blir gravida så snart de önskar igen. Intr för att det tar Dutt till livet men du förstår.

2011-05-19 @ 17:34:58
Postat av: BlueVelvet

Usch fy vad hemskt!!! Vill inte ens gå in och läsa just för att jag är extra känslig för sånt. Men jag hoppas dom får all hjälp dom kan få. Och jag håller helt med dig! Man ska aldrig missunna någon.

2011-05-19 @ 18:24:56
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Orättvisan.

Usch ja, livet är sannerligen röv ibland. Och du har så rätt - vi ska ta hand om varandra!



Jeklarns vad det hade skrivits, jag skulle ju gått och lagt mig för längesen, och nu var det så mycket jag ville kommentera på så jag glömt bort typ allt. Tack för infon och statistiken om IVF, sjukt intressant.



Btw. Stack ju och köpte kronärtskocka klockan tio på kvällen där någon dag efter att du hade skrivit om det. Var sååå sugen, det var sååå gott och jag ångrade att jag inte hade kokt två (det tar ju sån tid) och dagen efter kunde jag inte ens titta på den andra. Bluärk! ;) Skumt!



Kraaam!

2011-05-19 @ 23:05:16
URL: http://orattvisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0