Vår ny-gamla vagn!

Atlas buggis.

 



Idag köpte vi den. Det blev ett "impulsköp" då det kom ut en begagnad Bugaboo på Blocket, vi slog till och åkte och hämtade den. Ett bra pris skulle jag ändå säga att vi fick den för, men det bästa är att vi lyckades slippa köpa en ny.

Jag tycker (min personliga åsikt) att i den utsträckning man kan, ska försöka köpa begagnat och second hand. Vi måste tänka oss för när det gäller den här slit och släng-kulturen. När det gäller förstagångsföräldrar så sägs det att det inte finns en mer lättlurad målgrupp som köper ALLT NYTT och en massa "onödiga" saker som inte ens barnet behöver första året. Vi är en easy-target så att säga.

Vi ska dock köpa en åkpåse i nån rolig färg och vi har även sett på nätet att man kan beställa specialsydda sufletter i valfritt (eget) tyg.

Kommentarer
Postat av: Noelia

Fin vagn! Klokt tänkt, egentligen borde man köpa beg barnkläder också. Jag har hört (vet inte om det stämmer)att man behöver tvätta nya barnkläder ca 30 gånger innan alla vidriga kemikalier försvinner.

Spara vagnen så köper vi den när/om det blir dags för oss ;)

2011-03-02 @ 22:13:41
URL: http://sillon.blogg.se/
Postat av: mamma-wannabe

Har också tänkt köpa begagnad vagn. Bor på landet så hög markfrigång och luftdäck är de viktigaste kriterierna.



Sedan har jag så´n tur att hela bekantskapskretsen är i princip "färdiga" med sina bebis-grejer så kläder och en massa annat "bra-att-ha" får vi - så himla bekvämt. Så där är en positiv aspekt av att vara sist ut...



Hade nog letat begagnat i alla fall - det är ju relativt kort tid man använder allt.



KRAM

2011-03-03 @ 13:10:44
URL: http://familjecirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0