Kolla gaddarna!

 

Jag har bokat tid hos tandläkaren. Det ska man tydligen göra när man är gravid. Och det ska man ABSOLUT göra om man inte varit hos tandläkaren på typ 6 år. Jag vet, jag skäms. Men jag har fina tänder, jag lovar!

 

Hur som helst så upptäckte jag till min förvåning att det finns något som heter Allmänt tandvårdsbidrag. Jag kanske är helt bakom som missat det här, men detta betyder att jag (eftersom jag inte varit där på ett tag, år) får använda dubbelt tandvårdsbidrag, dvs 600kr. Yey!

Gå till tandläkaren du med! Folktandvården exempelvis.

 

Exempel (försäkringskassan)
Erik är 27 år. I augusti år 2010 är det drygt två år sedan Erik senast gjorde ett tandläkarbesök. Lindrig tandvärk tvingar Erik att söka upp en tandläkare. Tandläkaren undersöker och behandlar Erik.

Eftersom Erik inte har varit hos tandläkaren på över två år har han tillgång till två tandvårdsbidrag. Bidragens sammanlagda belopp är 600 kronor (300+300). Erik kan välja att använda ett eller två allmänna tandvårdsbidrag när han betalar för behandlingen.


Kommentarer
Postat av: lillannie

jag har faktiskt tid imorgon!:)

2011-03-09 @ 20:44:06
URL: http://lillannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0