En julibebis



Idag var jag på diabetesrond och gissa vad?

jag fick tillväxtultraljudet (som egentligen skulle vara på torsdag nästa vecka, den 28 juli) tillbakaflyttat till måndag den 25 juli. Läkaren sa att enda anledningen att vi gör ultraljudet är för att se att bebisen inte blivit gigantisk (vilket hon såklart inte blivit) att det inte går att vaginalt föda fram den. Sen ska hon bara kolla livmodertappen och sen blir det igångsättning på tisdag eller iallafall den veckan om inget skulle vara konstigt. Spännande va!?
På måndagen har jag klarat av 37 fulla graviditetsveckor och då får man sätta igång om man har medicinska skäl, bebisen är då inte längre prematur.

Så det verkar som om Elvie blir en julibebis. Gud så kul.
Jag är ju också en julibebis... snart fyller jag 29år! (den 30 juli)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men åhhh så spännande!! Tänk, snart har ni er bebis hos er. Du kommer säkert att föda för mig. ;-))

Så det blir nog du som får berätta för mig hur det var!



Kraaaam

2011-07-18 @ 15:51:52
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com
Postat av: Rebecca

SPÄNNANDE!

på tisdag är det exakt 1 år sedan jag blev igångsatt :P

jag ska hålla mina och Benjamins tummar för er!

2011-07-18 @ 16:57:37
Postat av: BlueVelvet

Jisses så spännande!!!

Vill också ha ut min Vega snart, börjar bli jobbigt och tungt! Jag hoppas allt går bra för di gumman!

2011-07-18 @ 20:44:27
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: akna

Åh, nu är det nära! Vad spännande, förstår att du längtar:D tack för alla dina fina kommentarer! Kram

2011-07-18 @ 20:50:14
Postat av: Lisa

Åh så roligt! Vi längtar efter att få träffa lilla Elvie! Och så snart kommer hon =) Blir alldelles pirrig i magen =)

2011-07-19 @ 08:29:07
Postat av: Mette

Oj! Se vad man missar när man är på semester. Här kikar jag in och vad får jag läsa, jo det är till att bli en liten bebis snart! Spännande!

Jag håller tummarna för er.



KRAM

2011-07-19 @ 20:38:43
URL: http://mettemaarit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0