CTG i vecka 37

Bamse-mage!



Hej kompisar!

Idag var jag hos barnmorska Marieanne (som för övrigt var skitbra, gillade henne jättemycket) och gjorde CTG på bebis Elvie. Under tiden vi låg och lyssnade på hjärtljuden bad jag Marieanne att föra in mina och A's tankar kring förlossningen (ja, hör och häpna... jag och A har pratat om förlossningen!) i min journal så vårdpersonalen på Förlossningen och BB kan läsa och lära. Så nu finns de där, förevigade och tillgängliga när det är dags.

När CTG var klar tyckte barnmorskan att inte allt såg ut som det skulle utan ville konsultera med en läkare. Jag kände paniken smått komma krypandes...

Hon kommer tillbaka efter en stund och säger att jag måste lägga mig i ett annat rum och fortsätta med CTG en stund till för att man tyckte att hjärtljuden var onormalt höga- vilket gjorde att medelvärdet också var högt.

Så där låg jag och var orolig... jag sms A som var beredd att komma upp till SöS från jobbet ifall läkaren skulle ta något drastiskt beslut.

Efter 20 minuter kom barnmorskan tillbaka och sa att andra omgången CTG visade bra hjärtljud och sammandragningar och att jag fick gå hem... så min puls gick från noll till hundra och hundra till noll. Skönt att allt såg bra ut iallafall. Lilla busElvie skrämmer sin mamma och pappa sådär!



Kommentarer
Postat av: BlueVelvet

Vad skönt att det blev bra till slut!

2011-07-19 @ 17:24:27
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0