Mina tips som nu mera är lag.

1. Skorpor och kex på nattduksbordet som hjälper dig ur sängen på morgonen. Hjälper även när du vaknar upp av att illamåendet härjar mitt i natten.

2. Fyll kylen med goda färdigmatsrätter (även soppor på burk) som du snabbt kan värma OM illamåendet sätter fart innan lunchen och ingen är hemma och kan hjälpa dig laga annan mat. Den här veckan har jag köttbullar, korvstroganoff och kyckling ifrån operakällaren väntandes på mig.

3. Ha skorpor, servetter och spypåse i din handväska. Alltid!

4. Vädra hela tiden, frisk luft hjälper till även om man helst vill hoppa ut genom fönstret.

5. Försök gå ut och gå. Även om det är det sista man vill, bara ner till mataffären eller runt huset är bättre än att ligga och kvida i sin egen illamående-grop.

6. Ge din man fishermans friend-tabletter så fort han vill va i närheten. Kanske taskigt, men munnar luktar illa, speciellt när man har kräket stående upp i halsen. Min man är inte sur för det längre, han har insett att det finns chans för puss om han tar en :)

7. Ät önskemat. Fisk? Våffla? Avocado? Våffla med fisk och avocado? Världen är ditt smörgåsbord och endast ditt illamående är din begränsning. När du mår illa: ÄT! Det är det enda som hjälper.

8. Berätta att du mår dåligt för folk i din närhet. Gnäll inte. Informera konkret och säg att det sliter dig i bitar. Folk får acceptera det. Du har inga skyldigheter mer än att överleva denna period.

9. Vad gör situationen bättre? Ligga i sängen och läsa? Sitta vid datan med dina skorpor? Ta en tablett Postafen, Lergigan när det är som värst? Just do it! Finns inga måsten mer. Vila och lugn och ro är det du behöver.

10. Alla säger ju att det är värt det när väl bebisen är ute. Det är inget jag kan relatera till när jag mår som sämst.... Men det ska tydligen vara så. So hold on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0