jag ska

jag kan inte med ord beskriva min kärlek till henne.




jag har inte glömt bort er. jag ska en dag fram över här, ta och skriva ner min förlossningsberättelse. jag har fått med mig journalerna hem och kan ganska utförligt berätta hur det gick till. jag hoppas jag hinner publicera inlägget innan ni som strax ska föda så ni hinner läsa också.



kan dock berätta att det har varit en rätt jobbig tid efteråt med grejer jag inte riktigt var beredd på. att man blöder i veckor efteråt visste jag... men inte att det skulle vara jobbigt med smärta och "mensont". jag har dessutom blivit riktigt förstoppad och tillbringade en hel dag på akuten för att få hjälp med mediciner som skulle hjälpa. smärtan när jag skulle bajsa gjorde att det svartnade för ögonen på mig och jag hade hellre sett att stygnen man sydde (4st) efter förlossningen gick upp än att jag var tvungen att bajsa igen. huha! men nu verkar medicinerna hjälpa även om jag tror att allt i underlivet ska ramla ut emellan åt. men det är klart att tarmar och sånt måste få hamna på rätt plats igen och det kan ju smärta.

amningen har varit jobbig av det skälet att Elvie gärna ammar i 45-60 minuter i taget och gärna varannan timme, dygnet runt... ni kan ju själva räkna ut hur mycket tid för sig själv man får... typ ingen! men nu ska man med lite mjölkersättning få henne att gå upp i vikt och det hjälper även mig att få ett par fler timmars sömn och tid att hinna göra annat. vi får se hur det går.

känslomässigt är det också en turbolent tid, sömnbrist, hormonförändringar och att identifiera sig själv som förälder är omtumlande och riktigt tufft emellan åt. det gäller att man har en stark relation med sin partner och tar till det stöd som erbjuds om man själv känner att man mår dåligt. jag tycker dock att jag och A har klarat oss bra (ta i trä!) och trots stormar både upp och ner glömmer vi aldrig bort att pussa varann och berätta hur mycket vi älskar varandra.

vi hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch usch usch , stackare :( skönt att du fick hjälp på akuten de där lät riktigt otrevligt :O

2011-08-12 @ 09:01:29
Postat av: Tea

Tiden efter förlossningen pratar man ju inte så ofta om mer än att allt är underbart...

2011-08-14 @ 19:05:58
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej gumsan,



Usch det låter verkligen inte roligt det där med förstoppning, bra att medicinerna hjälpte.



Jag saknar dig med men precis som du skriver själv, räcker ju tiden verkligen inte till. Jag ammar också ofta dock inte varannan timme, men när Humlan sover behöver ju andra saker fixas hemma plus att man ska själv hinna, äta, dusch, gå på toaletten haahaa.... ja allt det där som man inte kan göra när det hänger en liten söt plutt på en! Jag håller med dig om att det är sjuuuukt intensivt och man är trött hela tiden men samtidigt är det ju fantastiskt att vi äntligen fått våra fina döttrar! Jag hoppas också få lite mer tid framöver för att kunna börja blogga igen...åtminstone hinna med att skriva peppande ord till alla som fortfarande kämpar!!



Hoppas vi hörs snart igen, finaste Isabel! Tack för att du skrivit till mig. =))

Ta hand om dig och dina kärlekar! ;-))

2011-08-19 @ 19:40:08
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0