Orolig




Jag känner mig lite orolig, då jag inte känt så mycket sparkar de senaste dagarna. Jag brukar iofs inte känna jättemycket sparkar annars heller, utan mer att Atlas rör sig där inne och flyttar runt lite. Men hela helgen har det varit rätt lugnt...


Jag tror iofs att det hela grundar sig i att jag drömde en fruktansvärd mardröm natten till fredag. Det var nått i stil med att jag hade värkar redan i v.24 och födde en död bebis. Jag minns hur jag skrek och grät med smärta rakt ur hjärtat. När jag vaknade upp kände jag en oerhörd befrielse att det inte var sant... eller var det sant? Kanske bebisen är död? Hur vet man!?

Jag vet att det är extremt ovanligt att bebisar dör i magen så här sent... men ibland tänker jag att jag inte ska ta något för givet. Men jag vill inte tänka så, jag vill tänka positivt och njuta med min Atlas, klappa på magen och sjunga vargsången. Jag vill ju bli mamma. Vi längtar ju så mycket efter vår älskade bebis.

Nä nu ska jag lägga mig på sängen och försöka känna busungen där inne.

Kommentarer
Postat av: BlueVelvet

Har du försökt googla. Ganska skönt när man hittar andra som också skriver om desamma och kan få en förklaring till varför. Själv har jag märkt att lilla Velter sparkat mindre denna helgen än vanligt, och jag vet inte vad det beror på.

2011-04-10 @ 13:38:37
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Helen

Jag känner igen mig i din oro! Man trodde att graviditeten skulle kantas av lyckorus och små rosa moln, men i verkligheten kantas graviditeterna oftast av Oro, foglossning och rädsla!

Lyssna på din kropp är det bästa råd jag kan ge! Känner du dig orolig, så åk in och låt dem göra ultraljud! Det är bara du som kan känna.. LYSSNA PÅ DIN KROPP!

2011-04-10 @ 17:17:30
Postat av: lillannie

boka akut-tid för ultraljud om du är orolig?<3

2011-04-11 @ 14:56:49
Postat av: akna

Usch, har också haft sånna dagar..Men om oron inte går över, ring och prata med barnmorskan! Det är väl så att de har perioder med mer eller mindre rörlighet.

Kram

2011-04-11 @ 19:43:47
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: Marie

heeej atlas, nu snackar jag med dig.. sparka lite nu så mammsen vet att du såklart lever för fullt därinne, klapp klapp!



Själv är jag i depp-mode. Fan nå¨n annan som käkar progynon (stavning?) inför FET? Är det därför jag håller på att deppa ihop totalt.. vill bara sova mig igenom det här :(

2011-04-11 @ 21:42:36
Postat av: Marie

heeej atlas, nu snackar jag med dig.. sparka lite nu så mammsen vet att du såklart lever för fullt därinne, klapp klapp!



Själv är jag i depp-mode. Fan nå¨n annan som käkar progynon (stavning?) inför FET? Är det därför jag håller på att deppa ihop totalt.. vill bara sova mig igenom det här :(

2011-04-11 @ 21:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0