Vårdgarantin gäller för oss i IVF-kön!

Det stämmer! Jag ringde vårdkansliet och frågade. Grejen är att man måste anmäla sig hos vårdkansliet för att det ska gälla, många människor i IVF-kön vet nog inte om detta. Det verkar inte som om att läkarna runt om i stan verkar bry sig om att tala om det för oss patienter heller, då de antagligen har som uppdrag att spara pengar.

Men jag blir riktigt förbannad om det visar sig att min gynekologläkare har vetat om detta och endå rekommenderat mig att betala 45.000kr för privat IVF, när jag kan få landstings-IVF inom samma tidsram.

Hur som helst, nu håller vi tummarna att det går snabbt och att vi snart får komma igång med IVF. På vårdkansliet sa dem att ärendet nu är igång och att en kallelse kommer komma inom kort.


Kommentarer
Postat av: Marie

Åååhh! Underbara nyheter. Vi är i en liknande sits, dock utan diabetes samt bor i sthlm.. Vad ringde du för nummer? :D

2010-09-20 @ 18:40:22
Postat av: Jag själv.

Jag svarade ju Marie via mail, men tänkte att ni andra som undrar kan ju få telefonnumret här:



Vårdkansliet

08-12313400



(ni kanske hade kunnat få tag på det iaf, är ju inte så svårt, men varsågoda)

2010-09-23 @ 23:14:06
URL: http://ivfresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0