Ny vändning.

Pratade med min läkare i telefon idag. Jag berättade om det glada nyheten om IVF och vårdgarantin. Hon vart jätteförvånad och visste inte alls om det (påstod hon). Hon sa att hon skulle kontakta Huddinge och kolla om hon kan få behandla mig och att Huddige (eller Örebro) bara gör själva IVF'en. Det vore super i sånnafall, för då kanske jag kan få börja behandla på utsatt datum trots allt. Hon skulle återkomma i slutet på veckan sa hon.

Blir endå lite irriterad att inte ens läkare som håller på och beslutar om folk ska få IVF eller inte, inte vet om att vi har rätt att ansöka om vårdgarantin. Tycker det är jävligt dåligt att de, utan vetskap om billigare alternativ för patienten, remitterar par till privatkliniker där det kostar 45.000kr!

Nu hoppas vi på ett positivt svar från läkaren.
Känner hopp, låt det gå vägen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0