Mage, mediciner och Lchf.

Igår kväll fick jag nån konstig magsjukattack. Fick kallsvettningar och magen jobbade på högvarv. Vågade inte gå och lägga mig riktigt efteråt, då jag trodde att jag kanske skulle skita ner mig i sömnen (sorry för mindre trevligt exempel). Men till slut somnade jag och vaknade torrt. haha. Men magen har varit dålig idag med, vet inte vad som är fel. Tänker att jag kanske fått nån otrevlig bakterie på skolan där jag gör min praktik, alla dessa barn på samma ställe skulle ju kunna va en riktig bakteriehärd.

Vaknade med världens huvudvärk och var bara tvungen att ta en alvedon. Egentligen vill jag inte ta någon form av värktablett men alvedon ska vara okej säger dem. Men att man ska akta sig för Ipren och liknande. Hur som helst så är det väldigt sällan jag äter värktabletter så det finns nog ingen läkare som misstycker att jag slipper huvudvärken.

Tar folsyra 5mg varje dag och äter LCHF-kost som sägs vara bra för oss PCOS'are och framförallt hjälper mitt blodsocker att hålla sig stabilt och bra. Har aldrig i mitt liv haft såhär genomsnittslågt blodsocker som när jag började med LCHF för snart ett år sedan. Och för att jag ens ska kunna behålla ett barn i min kropp måste jag ha jämna och fina blodsockervärden. Så den som påstår att jag ska äta billiga-skit-kolhydrater (pasta, socker, ris och bröd) kan vara tyst. Där emot tänker jag börja äta långsamma kolhydrater (bönor, rotgrönsaker, GI-vänligt) när jag blir gravid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0