Ruvardag 7

Hej kompisar,

jag kan gissa mig till att ni tycker det är skittrist att läsa om mina ruvardagar och mitt jävla gnäll om hur jag mår. Jag får försöka hitta på nått skojjigt att skriva mellan ruvarinläggen.

Dag 7 alltså. En vecka sen insättning och igår sov jag i princip bort hela dagen i soffan. Jag kände mig febrig, låg i soffan, gnällde, fick soppa av A och sov lite till. Sen sov jag 12h under natten och vaknade idag med en mensvärksliknande känsla i magen. Ni vet den där känslan när det värker till i magen och det är dags för mens och man tänker "nu måste jag nog börjat blöda" och så går man och kollar (och så brukar det va blod).

Men inget blod här. Jag går på helspänn och bara väntar med fruktan att den ska komma. Har läst i IVF-bloggar att en del börjat blöda på dag 9 som tidigast... så vem vet. Jag är fortfarande dålig i magen, har humörssvängningar och har börjat drömma konstiga drömmar om att jag är gravid eller till och med har fått barn. Jag vet inte vad jag ska göra med barnet i drömmen och barnet är svårt att hålla och det känns som om jag tappar det ur mina händer hela tiden. Drömmarna är ångestfyllda och tunga, hela tiden känner jag hur mycket jag älskar mitt barn men kan aldrig njuta av det. Nu när jag skriver drömmen i ord inser jag hur sorgligt det egentligen är, att det är ganska uppenbart varför jag drömmer sådär. Jag blir ledsen.

Det är tuffare än vad jag vill visa att det är.



Jag klarade inte ens att skriva klart det här inlägget innan jag bröt ihop. Det är så mycket som känns pressande på mig nu. Jag måste klara av min uppsats för att bli examinerad och jag har ingen ork att ens titta åt den. Klarar jag inte den, vad gör jag då? Då blir det kaos med allt.

Jag tror jag behöver någon att prata med. Jag måste söka hjälp. Förlåt för ett sånt deprimerande inlägg. Hoppas ni andra ruvare där ute kämpar på, för det känns som om jag ligger ner.


Kommentarer
Postat av: M-A

Min älskade vän.

Det är dags att du tar dig samman och lugnar ner dig lite grann. Just nu är det inget mer du kan göra. Du kan vänta i några dagar till och sedan göra ditt test inget mer. VI hoppas alla att det ska vara ett stort fint + men tills dess måste du lugna ner dig. Jag tror att du gör dig mer sjuk och stressad än vad som behövs. Jag vet att det är jättejobbigt men det är ju inte menat att att du ska stressa/oroa dig tills du blir sjuk.

Jag tänker på dig varje dag och jag hoppas att du mår bättre.

Massa kärlek & pussar

M-A xxx

2010-11-30 @ 14:12:31
Postat av: Sassa

Jag håller med M-A. Hon är klok hon:) Finns inte så mycket du kan göra och att oroa dig sjuk gör inget bättre. Finns på tele om du behöver mig! Massa kärlek

2010-11-30 @ 15:08:03
Postat av: Marie

En att samtala med är en ide som ja tycker du ska följa. Det ger ett oerhört stöd

2010-11-30 @ 15:32:56
Postat av: lillannie

Jag har också en sisådär dag. :( Men du ska se att snart vänder allt, du klarar av plugget o bli examinerad till vad du nu pluggar till. Om några år så är du inne i den branchen du vill vara i o jonglerar det med hämntning/lämning av dagis ... då hittar vi säkert annat att noja oss om. som vad vi ska laga för nyttig mat till våra barn fastän vi bara vill åka till mcDonalds drive-trough så man kan komma hem i lagom tid för att kunna börja få kvalitéts tid med familjen. den du!det är något att längta efter :) <3

2010-11-30 @ 16:44:42
URL: http://lillannie.blogg.se/
Postat av: M

Det är så himla orättvist att vissa ska få må så här dåligt. Jag önskar så att det var något jag kunde göra för dig. Att prata med någon låter som en bra idé!! Det kan kännas tungt i början att ta den kontakten, men sen känns det oerhört skönt att få prata av sig.



Stora kramar!!

2010-11-30 @ 18:39:15
URL: http://myhartfordhome.blogspot.com/
Postat av: akna

det är jättejobbigt att ruva och att vänta..Men försök att ta varje dag som den kommer. Du kan inte styra det som händer där inne ändå (ja, det är ju det som är så frustrerande!!).

Skriv av dig här, det hjälper, det är ju din sida och dina tankar!! det är du som bestämmer om vad du ska skriva:)

Eller försök hitta någon som du känner förtroende att prata med. Men håll det inte inom dej.

stor kram!

tänker på dig

2010-11-30 @ 20:43:34
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: Fröken Rödtott

hej!

jag förstår dig helt!! men jag tror på de andra tjejerna säger att försöka ta det lugnt och ta en dag i tagen. det är svårt, jag vet! men försök sysselsätt dig.

jag håller alla tummar jag har för dig och eran lilla tuss!!

kram kram

2010-11-30 @ 21:45:26
URL: http://ettplusettblirtre.blogsopt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0