En cliffhanger!




Usch jag kommer få magsår.

Jag var så jävla nervös igår när jag skulle försöka somna. Idag på ultraljudet hade äggen vuxit, men inte tillräckligt. Örebros ena barnmorska ringde för en stund sen och skulle meddela att avbryta behandlingen.

Jag KRÄVDE att få snacka med läkaren (ni känner väl mig vid det här laget). Läkaren ringde upp och jag sa att jag inte ville avbryta behandlingen utan ville se om äggen växte till sig nu på ett par dagar till. Hon var inte kvinnan som tog en diskussion utan sa att vi kunde göra så om vi ville. Måste lägga till att A tycker att det är supermärkligt med läkare som jag bara kan "köra över" till höger och vänster. haha. Ja, det är det kanske.

Hur som helst. Jag får spruta i två dagar till, öka dosen till 250ie (!!) och göra nytt VUL på onsdag och förhoppningsvis äggplock på fredag. Det är bra besked, för jag behöver inte avbryta. Men det gav mig ångest/oro/nervositet i tre dagar till! Vilken jävla cliffhanger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0