Allt är som det ska.

Nu är vi inne i den 28:e veckan och idag var det besök hos barnmorskan som gällde.

Blodtryck: 120/60
Järnvärde: 116
Symfus-Fundusmått: 26cm


Jag ligger fortfarande precis på kurvan, vilket är skönt att veta då diabetesbebisar lätt kan sticka i väg och bli riktiga tjockisar. Men eftersom mina blodsockervärden är lika fina som dina (du som inte är diabetiker alltså) så finns det ingenting som pekar på det.

Sen att jag ligger så precis på kurvan, är också för att man vet EXAKT hur gammal bebisen i magen är (pga IVF) de som inte gör IVF vet inte alltid EXAKT dag för befruktning, även om man vet när man hade sex osv. Befruktningen kan ju ske upp till 5 dagar efter ägglossning. Hur som helst. Allt var bra. Allt är bra. Hejja hejja!

Pratade med barnmorskan om föräldrargruppsmöten och det ska bara bokas en tid som passar mig och A och då ska vi bli upplysta om allt från förlossning till första tiden med bebisen. Spännande!





Straight A child.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0