Uppdatering.

Hello girls,

besöket hos barnmorskan igår gick bra.jag bad barnmorskan kolla järnvärdet då jag börjat ta järntabletterna varannan dag eftersom jag blev lite väl hård i magen av dem. Provet visade att jag hade ett lagom högt järnvärde, det är skönt att varannan dag räckte. Blodtrycket var precis som det brukade 120/70 så helt oförändrat. Inget socker eller äggvita i urinen, jippieyey.

Jag ska tydligen göra ytterligare tre tillväxt-ultraljud innan 12 augusti (v.33, 35 och 37), det känns bra att de har koll på oss. Dessutom ska jag börja gå hos Karin (barnmorskan) varje vecka med start om två veckor. Då kollar man blodtryck, urin och sen fäster man ett sånt där bälte runt magen och så får man ligga och lyssna på hjärtljuden i ca 20 minuter innan man får gå hem om allt är som det ska. Annars läggs man in och blir snittat, om bebisen inte mår bra alltså.

Magen mätte nu 29cm symfus- fundusmått och Elvie följer sin kurva precis som hon ska. Så himla skönt faktiskt.



Kommentarer
Postat av: Åren går

Skönt att allt flyter på så bra! Inte så långt kvar nu ju. Spännande!

2011-06-10 @ 16:13:34
URL: http://arengar.wordpress.com
Postat av: Jenny

Härligt att allt är bra! Min mage mätte också 29 cm idag på barnmorskebesöket! =)



Kram

2011-06-10 @ 16:41:44
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0