På föräldrargruppen

 

Tycker faktiskt inte att någon ny fakta presenterades. Det är klart att om man inte läser något om barn, förlossning och graviditeten så är väl sånna här kurser intressanta. Men jag läser allt som kommer i min väg och jag har redan googlat var enda fråga som nånsin passerat mitt huvud. Jag är inte den som sitter och undrar och inte vet- utan jag söker information när jag inte vet. Men visst, vi är alla olika.

 

Sen så var det detta ständiga fnissande, skämtande och snackandet om manligt och kvinnligt som gör mig så trött! För att hårddra det lite; så pratar man om mannen som lite ovetandes, nervös och kanske till och med lite korkad. Kvinnan är klok, känner sin kropp och kan allt av bara naturen... Visst kanske det ser ut så i många lägen, men det kan ju lika gärna inte vara så.

 

Det var iallafall trevligt (vill ju inte vara helt jävla negativ) att se och prata med andra gravida kvinnor som är ganska exakt lika långt gångna som jag är. Jag känner ingen (nära) som är gravid som jag kan prata med eller dela erfarenheter med för utom er blogg-tjejer. Så det var kul att se lite magar och söta blivande mammor.

 

Egentligen är det fortsättning på kursen imorgon förmiddag, men A måste jobba så vi ska gå nästa onsdag istället. Då med en ny grupp och nya magar. Det blir nog kanske lite mer intressant, då går man igenom skötsel av nyfödda och tiden efter att barnet fötts... där känner jag mig inte lika påläst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0