Napp och flaska

Igår hade jag ett litet gråtanfall (hej hormoner) så A tog ut mig på en prommenad (i regnet). Vi traskade iväg till stor-centrumet här i närheten och tittade lite i bebisaffärer. Vi diskuterade skötväska, pottor, babybjörnar och nallar. Vi letade även efter nappar och nappflaskor, men hittade inget jag tyckte verkade bra. Så vi gick in på apoteket och där hade de lite bättre märken till rimligare priser. Det blev 3 nappar och en nappflaska i kolikvariant (så de inte får in så mycket luft i magen). Jag vet inte om nyfödda "ska" ha napp eller nappflaska eller om vår bebis ens gillar det... Men nu finns det hemma i alla fall.

Det som störde mig lite var att just på det apoteket vi var på, var färgerna på flaskorna antingen rosa eller blå. Och visst kan jag ställa mig över det och bara ta en jävla flaska och napp (för jag tror bebisen skiter fullständigt i vad det är för färg) men samtidigt vill jag inte behöva välja mellan sånna tydliga uppdelningar (som det ändå signalerar) utan tycker att det kan finnas nappar i alla färger (vilket det så klart gör). Tillslut hittade jag en grön flaska och nappar i grönt och gult. Jag gillar gult faktiskt.

Jag vill tillägga dock att jag säkerligen kommer köpa massa rosa saker till Elvie hur som hellst, men innan hon kommit och vi inte är 100 på att hon är en tjej så vill jag handla så neutralt som möjligt.



Kommentarer
Postat av: BlueVelvet

Sv; Jag har ont i nedre delen av magen, och så har jag mina dumma förvärkr =(

2011-06-20 @ 19:14:17
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: BlueVelvet

Sv; Kan det vara Bebben som fixerar sig?

2011-06-20 @ 19:21:45
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0