förvärks-SM

Hej hppp!

Igår hade jag flest förvärkar på en dag, nånsin. Kroppen jobbar på högvarv verkar det som. När värken släpper tycker jag alltid att Elvie brukar sparka runt lite extra, det är som om hon har något med värkarna att göra. Hon kanske talar om för livmodern att dra ihop sig och så trycker/borrar hon sig själv neråt... Det känns så iallfall.

Mina fötter är verkligen jättesvullna, man ser inte fotknölarna. Vaderna är svullna med. Fingrarna ser ut som korvar och jag känner att händerna är helt strama.

Men magen är fin, rund och spänd. Jag gillar den verkligen. När det inte gör ont är det riktigt mysigt att ha henne inne i mig. Känna hur mycket jag älskar henne och hur jag med varenda cell av min kropp vill beskydda och ta hand om henne.

A har det ganska stressigt just nu. Ibland blir jag orolig för honom. Han har mycket på nya chefsjobbet som tar mycket av hans tankar och han vill verkligen få allt klart här hemma. Köket ska ju bytas ut helt. Han börjar ju också inse att det faktiskt inte är långt kvar innan hon kommer... och hur förbereder man sig för en sån sak som partner? Jo man börjar stressa runt och vill ha allt praktiskt helt klart... Stackars A och nästan få hjärtsnurp, han är ju verkligen en jättebra man och blivande pappa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0