Solmage

Orolig mamma med elefantfötter.



Igår åt vi frukost ute. Efteråt kom jag på att magen inte sparkat på hela morgonen. Jag försökte få igång den, A ropade in till bebisen... men inget. Jag låter inte paniken ta över men släpper allt jag gör och sätter mig på en bänk i solen och drar upp tröjan. Folk trodde nog jag ver helt knäpp! Men jag tänkte att sol direkt på magen borde få bebisen att vakna till.

Det var tyst... tyst... och sen kom en snurr. Magen vaknade! Skönt, då kunde dagen fortsätta. Vi tittade i affärer, shoppade, drack islatte, cyklade lite, hoppade i sjön, grillade, åt jordgubbar. En fin lördag.

Kommentarer
Postat av: BlueVelvet

Jag har hört att man ska äta isglass eller dricka ett iskallt vatten snabbt om man oroar sig. Det får bebisen till att "vakna till".

2011-07-10 @ 17:17:20
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0