Då kör vi!

vecka 37+2

 



Tillväxtultraljudet visade att bebisen vägde omkring 3500g, ca 14% över kurvan och helt i sin ordning. Men inte undra på att det är helvetes tungt nu... 3500g!

Förlossningsläkaren kände på min livmodertapp och den var fördelaktig, vilket betyder att man kan göra en igångsättning. Bebisen var helt fixerad och ganska långt ner i bäckenet (ja, alla dessa förvärkar har varit till någon nytta då kanske).

Igångsättningen görs först med en gel som ska öppna mig ordentligt, sen tar man hål på hinnorna om de inte spricker av sig själv och sen ska värkarna starta, annars får man värkstimulerandedropp... förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid och gör inte mer ont än vad det hade gjort om jag hade gått igång av mig själv...

Man beslutade att man sätter igång mig imorgon kl. 8.30!


Eftersom det kommer bli mycket väntan på förlossningen och jag hoppas att jag kommer vara vid gott mod, tror jag att jag kommer kunna blogga därifrån (vad ska jag annars sysselsätta mig med?). Så lova att komma tillbaka flera gånger under dagarna fram över och kommentera gärna, kan behöva all pepp jag kan få ♥

Kommentarer
Postat av: Åren går

Åh vad spännande! Lycka till!!! Håller tummarna att allt går bra och inte tar för lång tid. :-) kram!

2011-07-25 @ 15:35:39
URL: http://Arengar.wordpress.com
Postat av: Jenny

Fantastiskt! Jag följer med spänning! Lova att uppdatera. Snart snart har ni Elvie i eran famn! Tjoohoo!!



Massor av kramar

2011-07-25 @ 16:21:40
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com
Postat av: Marie

Wihooo!! All lycka till i världen till dig/er!!

2011-07-25 @ 16:49:15
Postat av: BlueVelvet

Åhhhhhhhhhhh gud så spännande! Hoppas någon av er lägger upp bild till oss läsare!!!

2011-07-25 @ 16:52:14
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0