Boy or girl.

Jag har ju en känsla som säger mig att det är en pojke jag har i magen. Jag kan inte förklara varför, men känslan bara säger det. Innan jag blev gravid föreställde jag mig att få en flicka som min förstfödda, men så fort pluset kom infann sig "det är en pojke-känsla".

Däremot säger en del forskning att om man har riktigt mycket illamående, kan det tyda på att det är en tjej man bär på. En förklaring till detta kan vara att östrogennivåerna i livmodern är högre när man väntar en flicka (Källa).



Det ska bli intressant vad de tjejerna vars bloggar jag följer får pojkar eller flickor, då det verkar som om de inte haft så fruktansvärda illamåenden.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag kände redan från början att det var en pojkbebis! jag drömde om det flera gånger. jag liksom bara visste.

och jag mådde nått så grymt illa de första 16-17 veckorna.. jag levde på citronvatten och morötter.

i mitten mådde jag bra, men de sista veckorna kom illamåendet tillbaka igen. så visst kan man må illa och få en pojke ändå ;)

2011-04-01 @ 18:41:33
Postat av: akna

Ja, jag vet ju redan att det är en pojk, och jag mådde konstant illa i några månader.. Jag hade också en känsla av att det var en pojke, vet inte varför? Jag hade ju rätt i alla fall:)



Ska ni kolla eller blir det en överraskning?:)

2011-04-02 @ 10:16:16
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: Helen

Jag hade en "tjejkänsla" redan från början! Och en tjej vart det :)

2011-04-03 @ 11:00:55
URL: http://ivf.klementin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0