Otrivelle

Ikväll ska jag ta ägglossningssprutan som lossar det ägg jag hållt på och odlat i ett par veckor nu med Puregon (75ie i 18 dagar). Sen gäller det att sexa gärnet i 3-5 dagar framöver. Trots läkarens skeptiska sätt att se på våra möjligheter att bli gravida utan IVF så är jag iaf hoppfull med lite reservation. Jag vet att chansen är väldigt liten att jag skulle bli gravid nu, men klart att jag ändå kommer gå på helspänn om 2 veckor för att se om mensen kommer eller inte.
3:e oktober alltså.



Om Otrivelle:

Ovitrelle används (bland annat) till kvinnor som inte producerar ägg (detta kallas anovulation), eller som producerar för få ägg (oligo-ovulation). Det ges då för att få till stånd ägglossning (ovulation) efter det att andra läkemedel har använts för att utveckla folliklarna (äggblåsor). FASS.SE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0