Hej ägg!

Imorgon ska jag ta den sista ägglossningssprutan innan vi startar med IVF. Är kallad till läkaren i slutet av september för att få hormoner utskrivet. Ska starta Puregon på 175ie sa läkaren i telefon idag. Tidigare har jag startat med endast 75ie när jag skulle försöka få till bara ett ägg. Jag sitter på ett ägg idag faktiskt (där av ägglossningssprutan imorgon) men detta är vår sista gång vi ska pröva själva hemma. Resultaten från min sambos spermaprov kom tillbaka så låga här om dagen att man såg inte någon idé att ens försöka hemma, vi rekommenderades IVF på en gång.

Vi står i landstingskön som är 1,5år, men känner att vi inte vill vänta. 45.000kr kostar 3 omgångar IVF privat, vem sitter på den summan pengar liksom? Jo, alltså min sambo har pengarna... men det är klart att man verkligen överväger det innan man startar. Man kan alternativt välja en omgång för 22.000kr. Vi funderar på vilket paket det blir.

Så ägglossning i helgen... och klart hoppas vi på att bli gravida inom två veckor redan. Men inte mycket talar för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0