kan vi prata om det här med nålarna?

jag vet inte hur ni tycker och tänker. men jag tycker nålarna man får till Puregonsprutan är fantastiskt äckligt vidrigt långa, usch det vara ryser längst ryggraden när jag tänker på den där synålslånga nålen som man ska trycka in i magen. nej fy sjutton!

en fördel med att vara diabetiker (för jag kan lova att det i princip bara finns en fördel) är att man kan välja längden på nålarna till sina insulinsprutor (som för övrigt ser ut ungefär som Puregonsprutorna). jag har korta korta korta (!) nålar till insulinsprutorna och det är samma typ av nålar som Puregonsprutan behöver. så lucky me kan använda korta nålar och slippa föra in ca 1km äckelnål i magen varje gång :)


här ser ni den lilla skillnaden.

Kommentarer
Postat av: lillannie

iiiih de där nålarna alltså.. jag blir galen... jag tog min ägglossningsspruta idag, pregnylen... insemi på måndag . håll tummarna! ..

svara gärna till min blogg då e d lättare att hålla koll på svaren.. jag hejjar på er nu, tänk om det kan bli ngt nere på malta?=)

2010-10-30 @ 22:41:00
URL: http://lillannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0