Antar att sånt här gör oss starkare... så småning om.





Vi försöker komma överens. Känslor ändras fram och tillbaka. Jag vill att han ställer in hela resan. Han vill att vi väntar med IVF till nästa månad. Jag vill att han åker för att inte förlora jobbet. Han vill att jag börjar med behandlingen för han vill ju det här lika mycket som jag. Han är orolig för att behöva berätta på jobbet om vår IVF-behandling, då det verkligen inte är ett sånt klimat där man vill att män ska skaffa barn och ta tid från företaget för behandlingar eller pappaledighet. Han vill hålla det hemligt så länge det går. Han tror att om han ställer in resan kommer han förlora trovärdighet och förlora alla viktiga uppdrag. Jävla skitföretag!

Problemet är att det är inte vilken resa som helst, utan en jätteviktig resa för honom och hans karriär. Jag känner väl att jag inte riktigt tar hänsyn till det för jag tycker att få barn och en famij är viktigare än att han ska få en "ny" chefsroll. Antagligen blir det någon form av kompromiss där han kan skjuta resan en vecka fram, men om mina ägg tar lång tid på sig faller allt iallafall. Har hört att man kan frysa spermier och det är ju ett bra allternativ. Men eftersom han redan har ett lågt antal ger det ännu mindre chans att lyckas. Känns väldigt jobbigt just nu.

Men vi bara måste lösa det här!




Måste samla ihop den lilla pöl jag just nu är och ta mig till en 30-årsfest. Hur orkar man le och mingla när man vill kasta tårta och spy på allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0