Ruvardag 8

Som sagt, igår var jag och allt en enda stor röra. I två dygn har jag bara sovit och yrat. Det kändes som om jag låg på botten och rullade runt i min egen skit. Jag trodde verkligen ett tag att jag blivit helt sinnessjuk. Jag bara grät och grät som ett barn i flera timmar.

A kom hem från jobbet och la sig i princip med ytterkläder och skor i sängen bakom mig och bara höll om mig när jag tyckte att jag inte orkade mer. Han försökte prata men jag var tröstlös. Jag försökte berätta om ångesten över att inte hinna med skolan för jag inte kan tänka på annat än IVF och ångesten över att få ett minus och sen behöva göra om den här skiten flera flera FLERA gånger om. Jag fick gråta och prata.

Sen går han ut i hallen och hämtar en present. Gulle! Han hade varit så ledsen han med, speciellt eftersom jag går runt och är så ledsen. Han stannade förbi city på vägen hem från jobbet och letade efter en present till mig, han berättade att han tittat på skor och annat för att hitta något som kunde göra mig glad. Och det blev jag verkligen, mina favoritprodukter som tagit slut hemma.

fin present ♥




Vi tog oss upp ur sängen och han lagade lite mat. A spelade musik för mig och dansade medan han stod och rörde i grytorna. Jag satt mest apatisk i soffan och tittade ut genom fönstret. Men kunde inte låta bli att fnissa lite åt min 1.90 meter långa man dansa lambada i köket (som vanligtvis lyssnar på helt annan musik).


En nostalgitripp, som inte ens jag kan låta bli att le och gunga till.





Efter det tog vi en lång promenad runt sjön och det var verkligen det jag behövde. Jag har inte motionerat sen veckan innan äggplocket och jag vet att ångesten kommer krypandes när jag inte får röra på mig. Det bästa med promenader är att man pratar... och pratar.
Jag bestämde mig för att inte ge upp. Jag ska inte ge upp utan en kamp, man kan inte bara lägga sig ner och dö- även om det är det man vill. Man spottar i nävarna och tar livet vid hornen och ger sig fan på att det ska gå. Så nu jävlar!





I övrigt är jag finnig, har ömma bröst och fortfarande den där molande mensvärken som gör sig påmind. Jag hoppas de senaste dagarnas känslostormar har passerat och att jag bara kan få vara glada jag.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad rart av din sambo med present:) hoppas det känns lite bättre idag, men är ju ingen lätt situation det här. Är vid gott mod nu men kan tänka mig att det växlar fram till testdagen. Håller tummarna så hårt det går för oss båda!

2010-12-01 @ 11:48:21
Postat av: lillannie

Visst har vi haffat oss ett par drömprinsar?

Jag o Nicke hade förberett att vi skulle fika i forum Nacka med hans bror som fyllde år, jag hade sminkat o fixat mig, men insåg att jag glömt väskan o min mascara hos mamma (vi var där o fixade hennes sovrum tidigare) .. så då brast allt för mig o jag tappade lusten helt. jag ORKADE inte helt enkelt o det var precis vad jag sa också, jag var självisk.. men han sa att det var okej helt enkelt. Han stannade till o handlade massor med matvaror på vägen hem, mitt i snöyran! trots att han jobbat hela dagen o var hur trött som helst. <3

2010-12-01 @ 12:13:06
URL: http://lillannie.blogg.se/
Postat av: lillannie

Visst har vi haffat oss ett par drömprinsar?

Jag o Nicke hade förberett att vi skulle fika i forum Nacka med hans bror som fyllde år, jag hade sminkat o fixat mig, men insåg att jag glömt väskan o min mascara hos mamma (vi var där o fixade hennes sovrum tidigare) .. så då brast allt för mig o jag tappade lusten helt. jag ORKADE inte helt enkelt o det var precis vad jag sa också, jag var självisk.. men han sa att det var okej helt enkelt. Han stannade till o handlade massor med matvaror på vägen hem, mitt i snöyran! trots att han jobbat hela dagen o var hur trött som helst. <3

2010-12-01 @ 12:13:06
URL: http://lillannie.blogg.se/
Postat av: BlueVelvet

Ska hålla tummarna för er!!!! Tråkigt att du inte kan vara pigg och glad =( Själv är jag precis hemkommen från Schalgrenska och idag ska jag ta min första spruta kl 22 ikväll =)

2010-12-01 @ 16:51:57
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0