Linea nigra


Min mage vecka 26

 

 


Vanligtvis så uppstår linjen mitt på buken från naveln och neråt där den raka bukmuskeln tänjs ut för att ge plats åt livmodern. Linjen kan dock också gå vertikalt över magen.
När denna uppkommer är lite olika från person till person men vanligtvis under andra trimestern. En del kvinnor får ingen rand alls.
Den mörka strimman kan finnas kvar en tid efter förlossningen men bleknar oftast, inte alltid, gradvis bort och försvinner.


Ett gammalt skrock säger att om linjen går till naveln men inte längre så är det en flicka och om linjen fortsätter förbi naveln så är det en pojke. (Källa)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fin mage!



Min linje gar upp over naveln och vi har fatt bekraftat flera ganger att det ar en liten tjej :)

2011-05-01 @ 22:33:27
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Marie

Superfin mage!! Här känner jag mig svullen och slåss med magknip varje gång jag ätit. Stressmage eller biverkning, bor på toaletten långa stunder. Jävligt jobbigt. TD på måndag, äntligen. Kommer testa på söndagen också, om det är negativt vill jag ha tid att gråta och bli på okej humör, ingen hejare att testa precis innan jobbet och få ett slag i ansiktet. Fan vad gött det vore med plus, men vågar fan inte hoppas på det. Kände av lite molande förut men inget nu. Men alla symptom kan ju lika gärna va medicinerna:-/ är ba å vänta o se !

2011-05-02 @ 13:00:48
Postat av: Daniela

Hej!

Har tre härliga ungar (två tjejer och en kille) och varje gång har randen gått långt upp över naveln ;)



Lycka till med allt! Kram

2011-05-09 @ 11:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0