Torsdagsont.

 

Vaknade med huvudvärk i morse och det håller i sig än. Det känns som om huvudet ska sprängas, som om blodådrorna ska brista och ge mig en hjärnblödning. Det trycker och trycker bakom ögonen och ända bak till nacken. Ingenting hjälper!

 

Nu ska jag pröva med en skön dusch och sen baka kladdkaka till ikväll då vi ska iväg på middag hos A's bror och tjej som bor här i närheten. De köper Linas Matkasse och ibland bjuder de över oss då kassen är beräknad till 4 personer. Vi har funderat på att skaffa den också, men känner jag mig själv och A rätt (som de gourmander vi är) skulle vi aldrig lyckas hålla oss till recept och ingredienser, vi funkar inte riktigt så.

 


Lite senare:

Nu sitter jag här, två spyor senare... Har äntligen lyckats göra kladdkakan och har tvätten igång (ett måste om man spyr ner hela sovrummet). Jag funderar på om det är migrän-attacker jag får, då det här inte är "lite vanlig huvudvärk" jag får. Av det jag läst på nätet finns det egentligen ingen migränmedicin man bör ta när man är gravid, utan bara den gamla hedeliga alvedonen... Så jag antar att det får va så här när attackerna kommer.

Nu mår jag mycket bättre iallafall, efter en massa vila. Jag känner mig pånyttfödd, men det gör man när man mår piss så länge och sen får en stund då man mår bättre. Av nästan 20 veckors graviditet har jag lärt mig det iallafall.

 


Kommentarer
Postat av: Helen

Hoppas huvudvärken ger med sig!

Gott med kladdkaka, jag brukar satsa på kladdkakemuffins när chokladbegäret blir för stort! :)

Tack för dina fina inlägg på min blogg!

ha en bra Torsdag.

2011-03-17 @ 14:38:56
URL: http://ivf.klementin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0