Hej vecka 21!




Ska man räkna ut efter hur gammal bebisen är så fyller den 21 veckor idag (på måndagar) men ska man beräkna ut efter det datum man tänker se till att bebisen föds så är torsdagar dagen då bebisen går in i ny vecka. Men nu är det iallafall vecka 21 och jag vill helst gå och lägga mig igen. Jag är trött, tröttare, tröttast (som min kompis Sassa alltid säger :)).

Vårkänslan har infunnit sig och solen lyser fint nästan varje dag här i Stockholm. Ännu ett steg närmare Atlas :)
Jag smörjer magen, rumpan och svanken med babyolja i duschen VARJE dag och efter det smörjer jag in mig med lotion från apoteket (en sån utan en massa läskiga ingredienser och farliga tillsatser). Jag vill verkligen inte få bristningar, iallafall inte sådär groteskt mycket... nån här eller där är väl okej, men inte sådär över hela magen. Min mamma har jättemycket bristningar på magen så jag antar att jag kan vänta mig det iallafall- trots oljan. Däremot hade min farmor inga bristningar på magen, så hoppet finns ju :)



I helgen tog A med mig hem till hans mamma i Eskilstuna. Det var mysigt. Vi lagade god mat och satt och pratade runt middagsbordet ett bra tag. Sen tittade vi på film framör tv'n med choklad och pistagenötter. På morgonen åt vi en härlig lördagsfrukost och A hjälpte mamman med lite fix och trix i huset medan jag bläddrade i hennes alla gravid- och barnböcker (a la 70-tal). Jag började fundera på hur jag ska utforma Atlas första år-bok. Jag får återkomma när jag vet mer.



Kommentarer
Postat av: Marie

Shit asså , det är så jävla hi-tech! Tänk att detta lilla pyre finns pga forskning/teknik osv .. fatta va coolt!! Heja Atlas!!

2011-03-28 @ 19:14:54
Postat av: Lisa

Hej!

Tänk redan v21 =)

Hoppas att du slipper bristningar, jag smötjde mig också en massa, men fick en massa bristningar ändå=(. Hoppas att dom bleknar med tiden.

Och dom var värda att få, för jag fick ju världens finaste lilla Viggo!

Kram

2011-03-29 @ 08:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0