En unge i minuten.

 



Jag kan inte titta på föda barn-dokumentärer utan att böla jättetårar. Vet inte vad det är med mig, jag tycker det är så himla fantastiskt. Sen har jag väl en härlig förmåga att känna med folk i deras sorg, glädje och rädsla... så när det blev urakut kejsarsnitt i "En unge i minuten" på tv4 kände jag verkligen hennes panik och även pappans. Jag hann inte se hela avsnittet men reprisen går tydligen kl 14.35 på söndagar och ett nytt avsnitt sänds 21.00 på måndagar.

Nu kan man se den på tv4 play gratis i ett par dagar.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tittade på det igår och blev också alldeles tårögd, tänkte när jag själv låg där och krystade och lilla Viggo kom ut, sån otrolig känsla.

När jag väntade honom och såg förlossnings filmer börja jag typ alltid att gråta, jag blev så rörd och så visste jag ju att jag själv skulle föda.

2011-03-08 @ 08:18:48
Postat av: Helen

Jag grät så att jag hulka!! så mäktigt!

2011-03-08 @ 09:35:22
URL: http://ivf.klementin.se
Postat av: Blue Velvet

Sv; Ja, jättefina.... men jag vill gå nu...hehe

2011-03-08 @ 15:05:35
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Rebecca

Benjamins förlossning gick ungefär till som för det paret som blev igångsatt och slutade med snitt, skillnaden var att jag inte blev sövd. det väckte en hel del känslor att se programmet igår.

jag tittade på massor av sådana program innan han föddes, och gör det fortfarande, men nu med en helt annan känsla i magen. obeskrivligt. snart är du där du också. önskar dig all lycka till! <3

2011-03-08 @ 19:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0