59 snabba.

1. Hur gammal är du om fem år?
33 år och ska fylla 34 i juli 2016.

2. Vem var den sista du träffade?
Om inte A räknas som sitter framför mig just nu och spelar tv-spel så är det en fastighetsskötare i vår bostadsrättsförening som var här och kollade på vår köksfläkt som krånglar.


3. Hur lång är du?
168cm står det i passet.

4. Vilken var den senaste film du sett?
Hmm. Dinner for Schmucks men om man får lägga till serier så hade jag och A Mad Men-marathon på kvällarna i Thailand. Fantastiskt bra och snygg serie.

5. Vem ringde du senast?
Har inte ringt till någon på 18 dagar enligt min iPhone, senaste utgående samtalet var till Taxi Stockholm.


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Till A: Kan du snälla gå förbi apotek och köpa någon form av åksjuketablett?! Puss.


Senaste sms-konversationen.


7. Vad är dagens planer?
Tvätta och hålla mig vaken så länge jag kan så jag kommer rätt i tidzon och dygnsrytm. Laga köttfärssås till kvällen. Gå på lägenhetsvisningar om vi hittar någon.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms helt klart. Har lite av en "prata i telefon-fobi" som kommer och går. Brukar dock funka med folk jag känner, men ibland är det riktigt jobbigt, så sms är ett säkert kort.


9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Skilda sen jag var två år. Båda är omgifta.


10. När såg du senast din mamma?
Över ett år sedan.


Jag och min mamma när jag fyllde 23 år, alltså över 5 år sedan.


11. Vilken ögonfärg har du?
Jättefina bajsbruna :)


12. När vaknade du idag?
Oj, nu ska vi se. 12.00 thailändsk tid vilket blir ca kl. 6.00 svensk tid. men det var en tuff natt på ett trångt plan med skrikande bebisar och hostande gubbar.


13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej, men jag har klappat många katter.


14. Vilken är din favoritplats?
Hemma med A.

15. Vilken plats föredrar du minst?
På en riktigt dålig dejt. Usch.


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Har två friska barn, lever  lyckligt tillsammans med A i vårt betonghus med sjötomt, jobbar på en fantastisk skola och kör ungarna till olika träningar. Är aktiv på mina lediga dagar med friluftsliv och frisk från diabetes p.g.a ny forskning :)

17. Vad skrämde dig som barn?
Att bli lämnad ensam. Att pappa skulle dö.

18. Vem fick dig att skratta senast?
A dansade och sjöng påhittade sånger... som vanligt. :)


19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, vi har massa. Men mest för att det är retro, så egentligen Ja.


20. Har du stationär eller bärbar dator?
Vi har just nu 3 laptops och en "stationär" Mac Mini till Tv'n.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
I trosor, ibland med linne om brösten är ömma.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4 stycken. 1 till A och 3 till mig :)

23. Hur många landskap har du bott i?
Endast i Södermanlands län.

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Haha, japp. Men har försökt sluta med det de senaste åren, levern orkar inte lika mycket längre.


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Mjuka fluffiga strumpor är bäst.

26. Är du social?
Ja och nej. Har absolut ett behov att få träffa människor och ha människor omkring mig, men inte till överdrift. Gillar att vara ensam, är ett typiskt ensambarn. Jämfört med A är jag nästan asocial och jämfört med min pappa är jag supersocial.

27. Vilken är din favoritglass?
Syrliga sorbeter eller choklad med massa gott i.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Shoppa! Betala av CSN och köpa en barnvagn :)

29. Tycker du om kinamat?
Ja, men endast den som man har i Sverige. Äkta kinesisk mat är ingen höjdare. Fast Dim sum är gott.

30. Tycker du om kaffe?
Kaffe är mitt guld. Med mycket mjölk eller grädde (lchf).

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe eller te. Kanske vatten.

32. Sover du på någon särskild sida?
Högersidan.

33. Kan du spela poker?
Typ, lite... kanske.

34. Tycker du om att mysa?
Mysa är mysigt!

35. Är du en beroendemänniska?
Ja, i lagom mängd. Men har nog inte beroendegenen.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja nån. Kände fler när jag var yngre.

37. Vill du ha barn?
Ja tack. Två stycken minst.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och skolspanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja. Sist när jag blev påkörd av en bil i våras när jag cyklade vid Karlaplan. Det var otäkt, men klarade mig med en hjärnskakning och en bula som inte är borta helt än :(


Ser ni bulan?


Så här såg jag ut när allt "rann ner". Gullig!



40. Föredrar du havet eller en pool?
Pool skulle jag nog säga, men bara för havet är så salt och jag är lite rädd för fiskar.


41. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat och kläder.

42. Äger du dyra smycken?
Nej egentligen inte. Har ärvt lite av min farmor, men det har nog mer ett affektsvärde än nått egentligt monetärt värde.

43. Har du någon gång testat narkotika?
Ja, hasch, marujana och amfetamin.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En kalamata oliv och manchego-ost.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min gamla pluggkompis Hanna, hon är rolig och jag blir rolig med henne.


Hanna och jag.


46. Välj ett ärr på din kropp?
Ett vaccinationsärr som nu sitter på låret som jag fick som bebis, men som då gavs på rumpan.


47. Vad har du för ringsignal?
Iphones "Timba".


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Nej inget som är äldre än 5 år.

49. Flirtar du mycket?
Inte längre, mycket förrut utan att ens veta om det.

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
På asienresan 2010.

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej! Vart sitter den? och vart är min bil... och mitt körkort?

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Mammapraktika av Leni Söderberg på stranden i Thailand.


54. Läser du dagstidningen?
Endast i nätversion.


55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Damernas värld för mode och produktinspiration.

56. Dansar du i bilen?
Nej, kan man dansa där? Jag är mest åksjuk i bilar.


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
P3 och brunchrapporten.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Har jag inget minne av alls, måste varit i samband med studier. Skrev dock ner lite information om en ny kurs jag ska läsa i vår i anteckningsblocket på min Iphone... dagens teknik :)

59. När var du i kyrkan senast?
På Johan & Elaines bröllop på Malta. Prästen pratade om hur kvinnan är gjord för mannens skull och hur tacksamma vi ska vara för att en man och en kvinna funnit varandra då det är det mest fullkomliga... Suck, religion är bakåtsträvande!


Vid kyrkan på Malta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0