Snälla Karin

Idag hos barnmorskan bröt jag ihop. Hon lyckades bara fråga hur jag mådde och allt bara forsade ut genom ögonen. Det är väl mest hormonerna som har satt igång mitt bölande beteende de senaste dagarna, jag grinar för allt och inget. Men samtidigt känner jag mig ensam mitt i allt det här. Jag har inte riktigt någon kvinna att dela allt jag går igenom med, ingen som förstår att det är jobbigt att må dåligt. Jag saknar en mamma att få prata med. Det är sällan jag gör det. Sist var nog när jag var 15 år och inte förstod hur världen var funtad, då... och nu när jag är gravid saknar jag en mamma. En riktigt mysig bullmamma som frågar, tröstar och älskar mig.


Att jag är trött på att må dåligt har ni hajat vid det här laget. För jag förstår att ni är trötta på att höra om det, så ni hajar att jag är trött på mig själv. Men Karin peppade mig och lyssnade, sådär som en mamma gör :) Sen ordnade hon med en sjukskrivning och sa att jag gör ett strålande jobb med blodsockret och alla prioriteringar jag gjort har varit helt rätt för mig och Atlas. Ibland kan det vara skönt att få höra, att man faktsikt är bra- för jag har aldrig varit gravid innan så jag är ingen expert på det här. Och att ständigt leva med det stora lavinberget ovanför huvudet och vara orolig att när som helst kan barnet dö pga DINA misstag med mat/blodsocket/insulin... det är en tuff börda att bära.

Alla tester hon tog såg jättefina ut, båda järnvärden, alla urinprover, blodsockermedelvärdet (Hba1c) och blodtryck.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att alla värden var bra!

Och du gör ett strålande jobb!, jag förstår att det är tungt och jobbigt. Och när man mår illa och är trött, lätt stött osv. När man är mitt uppe i det så är det inte roligt. Och att få höra att det går över sen och det är så värt det när bebisen är här, det är jobbigt att höra då. (Vet att jag sagt det.) Men det är verkligen värt det sen.

Jag hoppas att du kommer att må bättre snart och att du kommer att kunna njuta av din graviditet.



Kul att du har kännt sparkar =)



Om du vill prata lr så, så finns jag här.



Många kramar



Lisa

2011-02-22 @ 19:23:30
Postat av: Lisa

Bra att du kunde prata ut hos Karin, det behöver man, släppa på trycket.

2011-02-22 @ 19:24:58
Postat av: M-A

Vännen!

Jag kan inte baka bullar och inte heller är jag en mamma men jag hoppas jag kan finnas där för dig som en äldre syster :) i vilket fall som helst så hoppas jag att du mår bättre snart och att du hör av dig om du vill prata.

Jag följer din blogg varje dag och finns med dig jämt! (inte på ett creepy sätt)



Puss på dig!!

xx

2011-02-22 @ 19:33:34
URL: http://queenma.blogg.se/
Postat av: Åren går

Förstår att det måste kännas pressande, men vad skönt att värdena var bra! Och att du har fått en bra barnmorska som lyssnar och är snäll. <3

2011-02-23 @ 13:52:54
URL: http://arengar.wordpress.com
Postat av: HON!

Tack värdens finaste tjejer... Det hjälper så så såå mycket att ni skriver så fint. Tack!

2011-02-24 @ 17:07:57
URL: http://ivfresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0