Boogieman



Jag har börjat drömma en massa tokigt om nätterna. Det värsta är väl att jag vaknar upp och minns dem som obehagliga eller tunga drömmar. Jag drömmer om allt från ångestdrömmar där jag aldrig kommer vidare med det jag ska göra till att jag är orolig och svartsjuk att A ska lämna mig. När jag drömmer om A och att han ska lämna mig känns rätt lätt att tyda, jag är ju väl medveten om det faktum att jag aldrig i mitt liv någonsin ever har varit så beroende av en man som nu. Nu menar jag ju så klart på ett positivt sätt, då vi ska göra det här tillsammans för att vi älskar varandra. Men samtidigt är jag ju som mest skör nu, tänk om han lämnade mig eller var dum mot mig. Drömmarna speglar nog den rädslan.

Babycenter skriver såhär om drömmar under den här perioden av graviditeten: "Om du har konstiga drömmar - vare sig de handlar om bebisar eller graviditeten eller ej - kan det vara så att din sömn påverkas av graviditetshormoner, alla förändringar som din kropp går igenom och blandade känslor av glädje och oro inför att bli mamma."


En annan sak som kan spela roll är att jag sover dåligt, vaknar upp många gånger under natten och känner mig störd i sömnen. Jag ligger obehagligt, det är trångt och varmt, magen känns tung och jag kan inte rikitgt ligga på rygg... Sen är vår säng en jävla skitsäng dessutom, den lutar inåt i mitten så vi båda rullar in till mitten. Så där ligger jag och trängs med min två meter långa och 100kg tunga man. Många gånger trevlig, men med mardröm och svettattack inte lika.

Kommentarer
Postat av: akna

Känner igen mig med drömmarna, har drömt precis samma, ja om min sambo då;)..att han är otrogen och lämnar mig. Jobbigt!

2011-02-28 @ 18:50:22
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0