När ett liv slocknar

 

I natt avlivade man vår familjs ena hund. Vår lillebror. Ringo.
Jag har gråtit hela natten och hela morgonen. Det tar liksom aldrig slut. Alla som har en hund vet hur mycket man älskar denna gulliga, håriga varelse. Deras kärlek är så villkorslös, så äkta och bestående. Det gör så ont att han inte finns mer, vår fina fina Ringo. Jag kommer sakna dig så mycket!

 

Jag är mest orolig för mina systrar, de levde med honom varje dag. Tog hand om honom och älskade honom. Nu är han borta och jag önskar jag kunde bära en bit av deras sorg, så de slapp ha så ont.

Den andra hunden förstår nog inte vad som hänt och sitter hemma och väntar på att Ringo ska komma hem...


Kommentarer
Postat av: BlueVelvet

Beklagar gumman!

2011-04-28 @ 13:38:03
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Anonym

Lider med dig!! Familjen har en hund och jag själv katter , det är hemskt när husdjur lämnar livet!!

2011-04-28 @ 16:59:18
Postat av: Marie

Namnet föll bort

2011-04-28 @ 17:00:30
Postat av: Marie

Tänker på dig!

2011-04-29 @ 16:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0