Hur var det nu igen?

En studie som gjordes av en psykolog vid University of Southern California fann att kvinnors kognitiva funktioner hämmas under graviditeten, vilket påverkar deras korttidsminne, koncentrationsförmåga och förmåga att ta in ny information. En annan studie visade dock att råttor som fött barn hade snabbare inlärningsförmåga och bättre problemlösningsförmåga än råttor som inte fött barn, så det kan finnas positiva effekter av att bli mamma på längre sikt! (Läs mer)


Jag är en total virrpanna. Tappar bort räkningar, tiden, rutiner och mig själv. Jag försöker samtidigt sälja typ 20 st studentlitteraturböcker på blocket, alla stackare som mailar mig möter en enda stor röra. De måste tro jag är nått form av psykfall som ber dem sätta in pengar men jag har egentligen noll koll på om jag lagt boken på brevlådan eller om ens boken finns kvar. Jösses. Ikväll ska jag göra lasagne, får se om jag kommer ihåg den. Komma ihåg att äta den lär jag iallafall inte glömma. +8kg sen inskrivning, suckeli suck suck!

Kommentarer
Postat av: lillannie

TACK ! för den underbara infon.. det är alltså inte bara jag :ÖD

2011-04-01 @ 13:56:22
Postat av: lillannie

TACK ! för den underbara infon.. det är alltså inte bara jag :ÖD

2011-04-01 @ 13:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0