Vad tror ni dommen blir?


Min kille sa att vi kanske inte skulle hoppas förmycket utan att vi kanske borde vare beredda på att de inte kan hjälpa oss på det sättet vi önskar. Jag svarade bara: "jag måste hoppas och kämpa till 100% annars dör jag i mitt hjärta. Ingen säger Nej till mig"




Hej *****.

Jag heter ******** ******* och jag har tillsammans med min sambo ********* blivit anvisad till Örebro landsting för IVF-behandling enligt vårdgarantin. Vi bor i Stockholm och hittills har jag pga min PCOS genomgått Puregonbehandling för att framkalla äggbildning vid ******kliniken på Södermalm. Nu har vi fått det nedslående beskedet (pga avvikande spermaprov från min sambo) att IVF är den väg vi måste gå för att kunna få bli föräldrar -  något vi sett fram och längtat länge efter vid det här laget.
Jag var i kontakt med dig via telefon den 27/9 då vi talade om möjligheten för oss att genomföra en behandling hos er kombinerat med min gynekologläkare **** ******. Jag har idag träffat **** och hon har sagt att hon kan utföra ultraljudsundersökningarna, men då inte samarbetet er mellan verkar vara helt på plats kunde hon inte lova mer. Hon bad mig kontakta er för att få en planering och receptutskrift av Puregon, nässpray och de andra preparat som ingår i behandling inför äggplockning hos er i Örebro. Självfallet kan vi komma till Örebro flera gånger (då detta självfallet är angeläget för oss), men vi inser ju att vi sparar allas tid genom att kunna få en planering att fungera där ultraljud m.m. hanteras i Stockholm några kilometer från där vi bor när nu möjlighet därtill verkar finnas.

Jag översänder härmed våra journaler i ärendet för att du kan få en av era fertilitetsläkare att skapa en plan som fungerar tillsammans med att jag genomgår ultraljud hos **** i Stockholm. Som framgår av min journal har jag PCOS och ingen normal menstruationscykel utan menstruation måste framkallas. Då jag precis genomgått en Puregonbehandling kommer jag ha mens nu till helgen (3/10) och det är alltså en besparing av dyrbara läkemedel (och förtvivlan) om en behandling kan påbörjas direkt efter detta för att framkalla ägg för plockning och IVF i november. Det är på grund av vår förhoppning att det går att göra på det här viset som jag tagit initiativet att scanna in våra journaler och mejla dem till dig nu så att inget blir försenat pga landstingets rutiner för behandling av vår barnlöshet inte ännu helt har kommit på plats.

Vi är enormt tacksamma för en snabb återkoppling från er sida!

Mvh, ****** ********
Telefon: *********

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0