en frizon

jag har jobbat på mitt extrajobb hela helgen. det är ett jäkla skitjobb egentligen, men det ger jävligt bra betalt och det gillar ju en student som jag. förrut hade jag en riktigt ångest av att gå dit, det var tråkigt och långa dagar, ostimulerande och oftast underbemannat så man får stressa sönder sig.

men senaste tiden har jag tyckt att det varit skönt att gå dit. skönt- just för att ingen där vet att vi försöker skaffa barn (eller vet och vet, jag är inte personligt nära med någon där) , där frågar ingen om "senaste nytt" eller "hur det går". det är inte det att jag har ett problem att mina nära vänner frågar och undrar osv. men för mig blir det så skönt att bara få vara den jag är och inte behöva visa den sorg jag bär på i mitt hjärta och ingen ser mitt stora orosmoln jag har över mig. dessutom jobbar jag på i högt tempo och helt plötsligt inser jag att det gått flera flera timmar som ja inte tänkt på barn, ägg, mens, spermier, IVF, sprutor, magont, bröstont, blödningar, sex, gravidmagar, hormoner, olycka, oro och bebisar.

ingen vet, ingen frågar, alla bara jobbar och allt är bra. så det blir som en frizon där jag bara är den jag är och den jag var innan allt det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0