Att hamna mellan stolarna.

fick tag på personen på Örebro sjukhus. Hon var väldigt trevlig och tillmötesgående. Hon förklarade att min läkare hemma i Stockholm får behandla mig om hon är intresserad av det. Hon berättade också att min remiss var på väg in till dem och att jag snart skulle bli kallad till informationsmöte. Så imorse såg det ut att verka lösa sig till min fördel.

Men... jag försökte få tag i min läkare för att prata med henne i telefon, men det gick inte alls. Hon var upptagen hela dagen och mötet jag skulle ha med henne idag kl.16.00 skulle ju skriva in oss för privat IVF på CvL-kliniken. Eftersom jag inte fick tag på henne såg jag till att jag och A var där kl.16.00 iaf. Jag tänkte att jag får väl diskutera om hon kan ta emot mig som landstingspatient istället. Men det var som att gå emot en vägg. Hon förklarade att hon inte än fått "godkännande" från sina chefer om att ta emot landstingsbekostade IVF-patienter och så länge det inte var godkänt kunde hon inte behandla mig. Så allt detta handlar om pappersarbete och oklara besked människor emellan, jag blir så trött!

Men skam den som ger sig!
jag vägrade godta ett NEJ, så jag började förhandla. Jag frågade om det var möjligt för henne att iallafall ta emot mig och kontrollera/undersöka mig under perioden jag ska behandlas med alla dessa hormoner, så jag slipper åka till Örebro varje vecka. Det ställde hon sig positiv till, så då bad jag henne skriva ut alla mina journaler hon hade.

Så nu är min plan som följer:

Jag ska scanna in alla sidor journalanteckningar (läs: 30 sidor) och maila dem till den där personen jag pratade med på Örebro sjukhus idag. Förhoppningsvis kan hon låta läkaren på IVF-kliniken titta på dem snarast och avgöra min startdos OCH skriva ut e-recept så fort det bara går. Anledningen till att det måste ske NU är att jag får min mens slutet på den här veckan och jag vill då kunna börja med behandlingen direkt. Förskjuts allt framåt måste jag starta en mens med medicinen Provera som både tar tid och känns onödig, då jag har en mens som kommer! När det är dags kan jag boka min första tid hos min läkare för ultraljudsundersökning och då är jag igång. När äggen utvecklats klart säger min läkare till Örebros IVF-avdelning och tid för äggplock och spermalämning bokas. Jag sparar tid, pengar och möda för alla inblandade - kan inte allt bara gå vägen nu!?

Jag tänker inte ge upp,

det är ju mitt kommande barn det gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0