Att få ihop allt

Idag var jag på en introduktionskurs på universitetet. Jag var rätt nervös innan, för kursen handlar om mitt examensarbete och jag vet att det kommer kräva skitmycket av mig rent ut sagt för att klara. Man måste lägga ner mycket tid och engagemang i att få ihop arbetet och även om jag har fått en supermysig handledare så ligger allt på mina axlar att klara av.

Det jag skulle komma till var, att jag var nervös över hur schemat skulle se ut från oktober och fram. Skulle det vara en massa obligatoriska träffar som skulle kunna krocka med min IVF? Hur skulle handledningen se ut? Kunde man rucka på något?

Men, det verkar ha löst sig. Allt går att kompromissa kring och det är jag själv som styr hur jag vill ha det. Och det känns jätteskönt nu såhär i efterhand.

Läkaren har bestämt att om allt går som det ska, ska äggplock och spermalämning göras v.46-47 (kring 15:e november och framåt). Känns som en evighet dit men det är inte långt kvar tills jag får börja med nässprayen och hormonerna. Hormonerna har jag tagit i tre omgångar innan fast i låg dos och det har varit okej med ett något svängigare humör, annars bra.. Men nässprayen är jag lite (okej, mycket) nervös över. Man hamnar ju i nått form av klimakteriestadie- och det låter inte så skönt...

Förresten så pratade jag med min bästis i telefon idag och berättade om våra planer med privat IVF, hon var väldigt stöttande och det kändes bra. Vi ska ses imorgon och äta middag :).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0