Snart dax för start

Hej alla mina trogna bloggläsare.

Ja... jag kan se att ni återkommer för att kolla om jag uppdaterat. Tack för att ni kikar in och håller koll på mig. På måndag börjar jag med provera-tabletterna för att framkalla mens, så 10 dagar från måndag, sen kan man se när exakt jag ska börja spruta Puregon. Spännande va!?

Annars har jag fullt upp med att bli klar med den här kursens examination, för nästa fredag reser jag och A till Malta i 5 dagar. Ska bli så mysigt, vi ska äta gott, njuta av solen, vackra vyer och närvara vid ett bröllop. När jag tittade i almenackan så såg jag att vi även bokat in en ost- och vinprovning nu på tisdag nästa vecka. A fick den av mig i present när han fyllde 33 år i våras. Det är så himla svårt att ge bort presenter till killar tycker jag och speciellt till killar som har "allt". Så jag köpte en whiskey-provning och en ost- och vinprovning (genom Live it). Whiskey-provningen ska han gå på med sin kompis. Eftersom både A och jag älskar ost och vin kan det vara mysigt att få göra det här tillsammans... för förhoppningsvis kommer jag inte kunna dricka vin och äta opastöriserade ostar på ett tag framöver :)

Kommentarer
Postat av: lillannie

Jag har börjat med puregonsprutorna igår för ny insemination i mitten på nästa vecka... hur går det för er?

2010-10-21 @ 19:37:58
URL: http://lillannie.blogg.se/
Postat av: Hon

Hej Annie,



jag ska framkalla mens så jag kan börja med puregonsprutorna. Jag börjar med tabletterna på måndag, sen är det 10 dagar tabletter och sen brukar mensen komma på dag 12. Dag 13 efter 1:a proveratabletten börjar jag spruta Puregon och gör det ca 10-12 dagar för att sen plocka ut alla ägg som bildats. Sen gör de en IVF/ICSI på våra ägg och spermier. Sen man för tillbaka äggen. IVF blir ju i mitten på november, sen ska man ju vänta 2 veckor och se om man får mens eller inte! Åh känns som en evighet! :(

2010-10-21 @ 20:20:29
Postat av: lillannie

Åh vad jag håller tummarna för er !! :) Ungefär när ni gör er IVF så kommer vi veta om vi plussar ..

Det är verkligen rätt ord , det känns som en evighet o två veckor är inte alls två veckor när man väntar :)

2010-10-22 @ 14:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0