Biverkningar av Provera.



Mina biverkningar in på dag 4, in order of appearance:

- illamående (typ hela dagen oftast i samband med matintag, men egentligen ingen större fara)

- oro och ångestkänsla (som om att något hemskt ska hända)

- svårt att somna (som en brustablett i blodet, som ligger och irriterar. har nog med ångesten att göra också)

- trötthet (kan verka motsägelsefullt med tanke på ovanstående punkt, men skulle kunna sova hela dagen när jag väl somnat)

- lättirriterad (helt klart överkomligt, men ändå, oftast ett par timmar efter jag tagit tabletten)

- finnar (hej spetälsk)


Jag har valt att ta tabletterna på kvällen för att jag upplever att de jobbigaste symptomen visar sig några timmar efter att jag tagit den, så om jag sover då är det bäst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0