Perspektiv.

Med ro i själen på Koh Samet, Thailand i vintras.



Jag pratade i telefon med min bästis. Jag pratade och pratade och babblade och babblade. Sen sa hon: om du har tur har äggen växt till sig till onsdag, annars får ni avbryta och vänta på mens. När mensen startar får du se om ni hinner köra en omgång innan Örebro stänger innan jul. Hinner ni inte, så hinner ni inte. Då får ni starta till vecka 2 istället. PUNKT!

Gud vad skönt med tydlighet. Man slutar helt få perspektiv på saker och ting i den här bebishetsen. När hon sa det så där klart, hur det blir beroende på äggen, kände jag helt plötsligt ett lugn. Ingen hets. Det blir som det blir och allt blir bra när det blir.

Kommentarer
Postat av: LillAnnie

var hos läkaren idag, min mens har sett konstig ut o gjort mer ont än vanligt o jag ville inte fråga men gjorde det ändå. Kunde det vara så att jag fått missfall tidigt?

Han säger då att det inte är omöjligt då slemhinnan vart fin o bra tjocklek och vi har ju inga kända "fel" ... han kom även fram till att det troligtvis är äggen som inte är tillräckligt bra o att de kan ha befruktats o fäst i slemhinnan som den ska...men att den sen inte börjat cell-dela sig. skönt att veta vad det troligtvis hänger på,, men d e klart att jag känner mig som boven i dramat nu:(

han sa dessutom att man vanligtvis inte gör mer än tre inseminationer.. detta är vårt tredje försök.. snacka om press! haft en riktig skitdag :( hur mår äggen dina?

2010-11-15 @ 22:36:30
URL: http://lillannie.blogg.se/
Postat av: LillAnnie

var hos läkaren idag, min mens har sett konstig ut o gjort mer ont än vanligt o jag ville inte fråga men gjorde det ändå. Kunde det vara så att jag fått missfall tidigt?

Han säger då att det inte är omöjligt då slemhinnan vart fin o bra tjocklek och vi har ju inga kända "fel" ... han kom även fram till att det troligtvis är äggen som inte är tillräckligt bra o att de kan ha befruktats o fäst i slemhinnan som den ska...men att den sen inte börjat cell-dela sig. skönt att veta vad det troligtvis hänger på,, men d e klart att jag känner mig som boven i dramat nu:(

han sa dessutom att man vanligtvis inte gör mer än tre inseminationer.. detta är vårt tredje försök.. snacka om press! haft en riktig skitdag :( hur mår äggen dina?

2010-11-15 @ 22:36:37
URL: http://lillannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0