Gissa vad?!

Jag är nu mera en stolt bärare av vår lilla Tuss. Av de 14 ägg som man fick ut i måndags, var några omogna och några klarade inte befruktningen... Men hela 7 ägg BLEV befruktade och alla var "top notch", så 1 tuss in i mig och hela 6 tjockisar i frysen!

Kan Ni fatta att hela den här omgången med "ups and downs" har slutat med SÅ fina resultat?! Jag kan inte fatta det, men det håller på att sjunka in. Vi är så glada idag, en riktigt bra dag för oss båda.

Insättningen av ägget gick väldigt smidigt och läkaren började med att titta på magen med ett ultraljud för att se om det samlats vätska i buken, eftersom jag varit väldigt svullen senaste dagarna. Men ingen vätska och allt såg bra ut, så då vågade han sätta in ägget åt oss. Det finns risk att jag kan överstimuleras nu kommande veckan så jag måste fortfarande dricka mycket vatten, äta salt mat och hålla koll på symptomen som kan uppstå. Vi fick följa med på tv-skärmen vad som hände, men jag och A såg mest ut som frågetecken när barnmorskan ropade "där ser man slangen med embryot... Och nu ser ni bubblan där i magen". Vi nickade lite och kände oss lite muppiga, men efteråt skrattade vi åt det. :) Läkaren grejjade runt där nere och det var inte värre än ett vanligt gynekologbesök, värst var väl att man skulle vara kissnödig inför ingreppet för det är lättare att föra in embryot då, och det var ju lite jobbigt att oroa sig för att plötslig kissa ner farbror doktorn. Men det gjorde jag alltså inte :)

Nu kan man inte göra mer än att låta naturen ha sin gång och hoppas att hon vill att vår tuss ska få stanna kvar och i augusti komma ut till oss och in i våra hjärtan...


Kommentarer
Postat av: Åren går

Grattis! Vad kul. Nu håller vi tummarna för ett plus. :-)

2010-11-24 @ 16:03:30
URL: http://arengar.wordpress.com
Postat av: Marie

Grattis!! Hoppas det blir en tuss i augusti då! Shit vad underbart!:) själv har jag ÄP på fredag så är lite nervös nu. Hmm undra hur det blir för insätting då blir det på måndag då klarar de en helg i labbet?:/ om man som du får flera ägg räcker det att sätta in då bara eller måste man ändå hålla på med sprutor?:/ hmm många frågor ;)

2010-11-24 @ 16:32:11
Postat av: lillannie

oooh hejjja hejja tussse!

2010-11-24 @ 22:38:31
URL: http://lillannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0