Ruvardag 13


 



Vilken natt! Vaknade upp vid 4-tiden (gissar jag på) av att det krampade något så fruktansvärt i livmodern, som om den sparkade bakut. Det var helt fruktansvärt så jag reste mig och gick in på toaletten. Där började diarrén att ta fart, bajs-attacker blandat med helvetiskt illamående, kallsvettningar och flimmer för ögonen (som ruvardag 6).

Jag hade så ont att jag tänkte "att om det här är något som att föda barn bokar jag kejsarsnitt utan närmare diskussion". Efter 20 minuter släppte bajs-kramperna men livmoderkramperna, flimret för ögonen och svimfärdigheten var kvar, jag var livrädd och stapplade in till A och bara skrek att något var fel!


Stackaren flög upp ur sin rosa fluff-dröm och visste inte vad han skulle göra. Jag bad (skrek?) honom att mäta mitt blodsocker så att det inte också hade med det att göra, blodsockret visade 7,2. Allt mellan 4,5 och 10 är godkänt för att jag ska våga sova vidare. Sakta men säkert avtar kramperna i livmodern och jag somnade in och vaknade inte förens nu, strax innan 12! Har huvudvärk, illamående och molvärk i magen.

Jag funderar på vad det i helvete kan vara... och det enda som egentligen de två gångerna har gemensamt med varandra var att jag förde upp den sista vaggisen för dagen i rumpan istället för slidan (för att det blir så himla kladdigt av vaggisarna). Men grejen är att det har jag gjort fler gånger än just dessa två dagar, så jag vet inte vad jag ska tro.



Kommentarer
Postat av: Marie

Usch! Vilken jävla natt! Känner igen de där , haft så ett par gånger (fast inte under ivf) riktigt obehagligt! Måste va extra jobbigt eftersom du har diabetes men vad skönt att värdet va ok. Tänkt på en sak, undra varför jag ska testa redan den 13e när du ska testa den 10e... kan det va för att de fick ligga över helgen kanske? Vill testa men känns lite väl tidigt än så länge kanske..

2010-12-06 @ 12:28:13
Postat av: BlueVelvet

Du måste ju ringa och kolla om du verkligen ska behöva må så här!

2010-12-06 @ 14:22:15
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0