Lite gott och blandat.

Jag har bestämt att jag ringer till USÖ imorgon och berättar att jag är gravid. För jag kan behöva ha fredagen till att jaga rätt på nya telefontider till MVC eller nått sjukhus jag skulle behöva komma till. Vill gärna träffa en diabetesläkare så fort som möjligt så de kan ta blodprover och se hur mina blodsockervärden ser ut i genomsnitt (även kallat Hba1c). Sånt är viktigt, för höga värden kan ge missbildningar på barnet eller resultera i missfall. Med tanke på min LCHF-diet håller jag blodsockret bra, men senaste veckorna har jag legat något högre än vad jag brukar, så skulle behöva få träffa en läkare och få prata lite.



Angående min vän, låter jag det hela vila lite. Orkar inte ta tag i det eller ta upp en diskussion. Känner att jag bara vill ha positiva människor omkring mig. Det är jobbigt nog som det är med oro och ängslan inför den här graviditeten. Folk som sitter med ouppklarade känslor, bitterhet eller bitchighet får stå tillbaka och inte vara med och leka.



Jag berättade ju för A om alla mina plus och har är ju såklart superglad. Men han är också försiktig med att ta ut lyckan i förväg säger han... Jag vet inte riktigt när han tycker att vi "rott i land" den här graviditeten, men kanske när han får höra hjärtat slå eller när vi passerat de värsta veckorna. Jag blev klart lite besviken över hans lite "negativa" inställning samtidigt som jag förstår honom, jag tänker ju likadant. Men jag sa såhär: Vi väntar barn, inte på ett missfall. Så bara bra och glada tankar nu tack.
(Tänkte även tillägga för er som inte vet, så har jag inte visat A den här bloggen, han vet att jag skriver i en hemlig IVF-blogg men inte mer än så.  Jag tycker det är skönt att få skriva av sig utan att folk ska säga vad de tycker om mina tankar när man ses. Jag har ju ett par vänner som fått adressen, men det är för att jag vill att de ska vara uppdaterade om vad som händer och då kan de själva välja när de vill bli uppdaterade.)


Tänk att vi ska bli föräl... (vågar inte ens skriva det).
Det visste vi inte när vi tog det här fotot på Malta i höstas.






Kommentarer
Postat av: fröken rödtott!

grattis! va skönt att tussen stannade kvar=)!

kramkram

2010-12-09 @ 08:24:49
URL: http://ettplusettblirtre.blogspot.com
Postat av: Marie

Tjohoooo! Grattis som fan!! Inte hade man trott detta att det skulle säga klick på första ivf!! Gjorde själv ett till clear blue digital imorse. Med plus! Visst Måste man kunna lita på de har ju testdag på måndag!! Fan va vi e grymma som klarat detta med sprutor o allt vad det innebär;))! Kram kram

2010-12-09 @ 09:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0