Konstigt.



Det känstigt att inte vara ruvare längre. Liksom lite tomt. Vad är man nu?
Gravid... Gra-vid. Gra-fucking-vid.

Det är nått helt nytt, märkligt. Jag vågar inte njuta, även om jag vill. Eller kanske njuter jag lite, ibland, i min ensamhet... klappar lite på magen, pratar lite med Tussen... A pussar magen godmorgon varje dag innan jobbet och sjunger gärna sånger han hittar på och berättar olika historier om tussens mamma och pappa. Han är så fin.


Jag läser mycket gravidböcker. Gillar att bädda ner mig i sängen och bara bläddra och läsa och bläddra lite till. Sen somnar jag. Jag sover mycket. Jag vilar iaf 1-2h mitt på dagen och somnar tidigt på kvällen. Illamåendet är inte lika påfrestande just nu, men trött som sjutton är jag. Jag får också starka frys-attacker då jag bara ligger och skakar under tre täcken och tycker det är skitkallt. Sen brukar jag somna till en stund. Jag har inte riktigt sug att va social eller hänga med folk, jag vill bara va hemma och ro om mig själv.


Varje morgon tar jag en prommenad runt sjön på ca 1 timma, så befriande skönt, även om det vissa dagar är skitkallt! Det gör mitt blodsocker gott och är framförallt en skön start på dagen. Det är viktigt med regelbunden motion läser jag överallt (vilket jag såklart vet), men det är ju extra viktigt nu. Det är ju såhär; oavsett om man kämpar med att bli gravid eller faktiskt är gravid så måste man göra allt man Kan själv för att göra det så bra som möjligt, resten kan man inte påverka. Det måste man bara acceptera.

 

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
ge mig mod att förändra det jag kan
och få mig att inse skillnaden.

Antingen biter man ihop eller så bryter man ihop, eller hur?




Kommentarer
Postat av: lillannie

jag har också de symptomen, med frysningar o sömn,,,, fast jag har ju mensen :(

2010-12-11 @ 21:11:33
URL: http://lillannie.blogg.se/
Postat av: akna

ja visst känns det skumt? ovanlig känsla som man har väntat på såå länge. Men det är sant, du är gravid:)

Kul att du fått tid till VUL, håller tummarna! Alla symptomen låter ju lovande!

kram

2010-12-12 @ 14:23:51
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0