För exakt en månad sen...

den 15 november 2010 var jag skitnervös. USÖ ville avbryta behandlingen för att äggen inte utvecklade sig så som de skulle. Ett ägg var för stort och några kom strax efter och resen var fortfarande ganska små. Det var så jobbigt och ångestladdat att sitta hemma och vänta på samtalet från Örebro med "domen" om vad läkaren beslutat. Och trots beslutet kämpade jag emot och ville inte hålla med. Jag gav mig inte och läkarna respekterade min vilja men la även till, att det inte var den bästa utgångspunkten för att lyckas bli gravid med "såna" ägg som växer i otakt.


Tänk om jag hade låtit dem avbryta?! Då hade jag inte haft Tussen växandes i mig! Nä, ibland ska man fan gå på "gut feeling". Jag är glad att jag gjorde det, annars hade jag inte gjort IVF'en förens i januari.


Vi fick ju ut 14 ägg och 7 stycken klarade två dagars odling, så Tuss-ägget in i mig och 6 st ägg i frysen, som vi får använda inom 5år till syskonförsök.


Tänk om jag visste då, med min ångest och oro, att jag skulle sitta här en månad senare med vetskapen om att min högsta önskan i världen slagit in. Tänk om jag kunde ge er där ute som ruvar den vetskapen, att ni kommer plussa. Jag önskar det, det kommer att komma.
Kan jag- kan ni!

Kommentarer
Postat av: Blue Velvet

Hej och tusen tusen tack för din fina kommentar, den värmde!!! Verkligen! Är skönt att veta att någon som själv går igenom samma läser och kan berätta. Vi har inte riktigt fått svar på varför vi inte kan få barn på det naturliga viset. Men jag har ju fått veta att jag har en sjukdom, hypotyreos. Det betyder att jag inte producerar de hormonor en kvinna normalt ska göra. Så jag måste käka tabletter resten av livet så att min sköldkörtel ska fungera normalt. Vår IVF resa har tagit tre år pga den sjukdomen. Men nu är jag glad att vi kommit sähär långt, och idag ska vi få sätta in min lilla bebbe. Har dock fortfarande jätteont efter måndagens ingrepp =(

Grattis till er graviditet!!!

2010-12-15 @ 11:56:59
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0