Att sluta och att börja.

 

 

 

 

 


A har slutat snusa. Jag tror han är inne på sin 7:e dag idag. I igår åkte han till sin kompis i Nyköping för att hjälpa honom att bygga på hans hus. Han tänkte att det kunde vara bra att han fick åka bort ett par dagar och banka och såga lite när abstinensen drar igång.


Och ingen är gladare än jag... De senaste dagarna har han varit som en PMS-kärring. Surat, svurit, gnällt och bråkat. Fyfan. Jag antar att jag blir straffad för alla månader med hormoner A har fått gå igenom med mig och mitt humör. Men allvarligt det är fan skitjobbigt att vara omkring någon som mår dåligt och är lättretlig, det är som att gå på ett minfält - man vet aldrig när det ska explodera. Hur som helst så måste jag lära mig att vara lite mer stöttande, för att sluta snusa är verkligen skitjobbigt och riktigt duktigt gjort om man lyckas.


A har förresten slutat på sitt jobb där han jobbat som chef de senaste 6 åren. Mycket var för att företaget blev uppköpt av ett annat företag och A såg en möjlighet att faktiskt fundera på att göra något annat. Men också för att chefstjänsten och det amerikanska företaget inte direkt var "pappa-gynnande", man pratade illa om män som ville vara pappalediga eller som ens planerade att skaffa familj... Så där typiskt amerikanskt ni vet. Så han kollade runt lite och en kontakt på Länsförsäkringar sökte en person för en intressant tjänst som hade med IT-arkitektur (bla bla bla snark!) att göra. Så han sökte den och fick en bra lön och en massa schyssta förmåner typ som träna på arbetstid, lång semester, sluta tidigt på sommarhalvåret, 90% i föräldrarpeng, möjlighet till förmånliga lån och en massa sånt där. Så grattis på A, min fina duktiga! ♥


Han slutade redan förra veckan och bestämde sig för att inte börja på nya jobbet förens 1 februari, så har jag tur vill han ut och resa i januari en sväng. Alltså turen ligger bara i om jag får följa med såklart :) Vi har pratat om Dubai eller nått liknande... vore ju ascoolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0